Att flyttstäda sitt hem i Stockholm är ett krävande moment både energi- och tidsmässigt. Vi på maries.se tar gärna hand om flyttstädningen av din bostad i Stockholm åt dig. Vi ser till att alla svåra, krångliga och jobbiga moment i flyttstädningen blir genomförda på allra bästa vis, så att du får godkänt av hyresvärden eller den nya ägaren i och med överlämningen.
Vi har över 30 års erfarenhet av flyttstädning i Stockholm och vet vad vi ska göra för att bostaden ska bli riktigt ren och fin. Vår flyttstädning i Stockholm bygger på ett standardavtal, vilket innebär att vi vet vad som krävs för att den nya ägaren, besiktningsmannen eller fastighetsägaren godkänner resultatet i samband med överlämningen.
Vi står för all utrustning som behövs för flyttstädningen och ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en flyttstädning på en arbetsdag. Vi behöver endast tillgång till el och vatten.
Om ni flyttar samma morgon som städningen sker rekommenderar vi att ni tömmer badrum och plockar undan på fönsterbrädor först så börjar vi städningen i badrum samt med fönsterputsningen.
Du behöver inte vara hemma under flyttstädningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.
Att få veta kostnad och att boka flyttstädning i Stockholm är enkelt. Fyll bara i dina uppgifter om kvadratmeter och ort, så får du en direkt prisuppgift från oss.
Har du några andra frågor? Tveka då inte att kontakta oss!
Priset baseras på antal kvadratmeter, takhöjd samt vart du bor.
Godkänt från hyresvärd eller köpare
Miljövänliga städartiklar ingår
Erfaren och välutbildad personal
Ansvarsförsäkring om något händer
Tre dagars garanti
RUT-avdraget gäller - du betalar bara 50% av arbetskostnaden
Här kan du se vilka moment som ingår i tjänsten:
Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.
Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en flyttstädning på en arbetsdag.
Vi lämnar alltid 3 dagars garanti på städningen. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Vi vill påpeka att det är bra om boende/inflyttande person kan närvara vid besiktningstillfället. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.
Om ni flyttar samma morgon som städningen sker vill vi att ni tömmer kök och badrum först så börjar vi städningen där.
98 % av alla städningar börjar kl 08.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 09.00.
Vi försöker om det är möjligt att ha ett rum helt klart när de kommer, under förutsättning att vi fått information om detta. Generellt avråder vi dock starkt från att ha flyttstädning och inflyttning samma dag då vi får svårt att garantera bästa städresultat och att alla ytor blir helt städade.
Ja städmaterial ingår.
Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast tre arbetsdagar innan städtillfället.
Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före inbokad tjänst har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning inom 72 timmar innan inbokad tjänst debiteras avbokning enligt följande:
Hemstädning, fönsterputs, kökstvätt och badrumstvätt:
- Upp till 150kvm/1-15 fönster/badrumstvätt: 300 kr
- Över 150 kvm/15 fönster eller mer/kökstvätt: 600 kr
Storstädning, flyttstädning, byggstädning:
- Upp till 150kvm: 700 kr
- Över 150kvm: 1 400 kr
Ombokning 72-48 timmar innan inbokad tjänst debiteras med 100 kr i ombokningsavgift. Vid ombokning inom 24 timmar sker debitering enligt ovan debiteringsmodell.
För att vara giltig skall avbokning eller ombokning av städning ske skriftligen per e-post eller muntligen per telefon till maries.se. Vid tvist kring avbokning skall mottagen bekräftelse från maries.se kunna visas upp av kund.
Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.
Vi använder Malous medel som är skonsamma för miljön. Vi på maries.se strävar efter att endast använda oss utav miljövänliga produkter och är mycket noga med att dosera rätt. Det blir även mer skonsamt för våra medarbetare på det viset.